• Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • Pinterest - White Circle
  • YouTube - White Circle

©2014-2020 Terapie domova

BABYSTEPS # 1-10

# 1

​Začněte důkladným vyčištěním vašeho dřezu. Neptejte se proč. Zašpuntujte a napusťte dřez horkou vodou až po okraj a vlejte do lázně zhruba hrnek Sava nebo Domestosu (tuto metodu nepoužívejte na smaltované a jiné choulostivé povrchy, je určena a velmi účinná hlavně u nerezu). Nechte odstát asi hodinu, pak vypusťte a důkladně opláchněte. Následně povrch vydrhněte jemným tekutým pískem a opět důkladně opláchněte. Nakonec postříkejte přípravkem na leštění oken a vytřete utěrkou dosucha. 

Pokud se vám příčí používání chemie nebo váš dřez není v úplně špatné kondici a chemii nepotřebuje, použijte pouze pastu umíchanou z jedlé sody a citrónu.

Tak. Váš dřez je nyní absolutně čistý a stojíte na nové startovní čáře v jeho údržbě. Odteď jej po každém použití opláchněte a večer ho v rámci večerních rutin vytřete utěrkou dosucha a do lesku včetně baterie, a zůstane čistý napořád. Nezapomeňte efekt podpořit častým praním a výměnou hadrů, houbiček a utěrek.
Pravidelnou péčí předcházíte nánosům vodního kamene v podobě nevzhledných kapek a map na dně dřezu, špinavému lemu po obvodu, zaneseným mřížkám v odpadu, opatlané baterii a mokrému zatuchlému hadru na dně.

Garantuji vám, že ranní příchod do kuchyně a pohled na prázdný, čistý a naleštěný dřez vám bude dělat zvláštní radost, startovat morál a udržovat motivaci ve vašem konání. Mám ten efekt a pocit až úchylné spokojenosti při vkročení do kuchyně na sobě osobně vyzkoušený a mnohokrát potvrzený ze strany přátel a čtenářů!

# 2

Nechoďte po bytě ve vytahaných teplákách nebo noční košili ještě 3 hodiny po probuzení. Oblečením a upravením zevnějšku, učesáním, lehkým přivoněním a pěknými náušnicemi se nám hned poránu nastartuje morál a podvědomě si dáme signál "jsem ready".  A začíná nový pracovní den, ať už máme na práci home office, podnikání, nebo neméně důležitou celodenní péči o děti! Pyžamové outfity jsou dobré na dovolenou, ale ne mateřskou! :)

# 3

Je třetí den a už máte perfektně udržovaný dřez a od rána vypadáte k světu. Je vhodný čas přihlásit se k odběru denních misí. Ještě nemusíte dělat vše, co v nich stojí (vynechte "mise tohoto dne", ale zkuste si osvojovat určitou rutinu jednotlivých dní ("úkoly tohoto dne"): v pondělí probíhá větší úklid (dělejte jen to, co zvládnete), v úterý se plánuje, středa je den určený k vyřízení úředních a dlouho odkládaných záležitostí, ve čtvrtek mají své místo pochůzky, v pátek se uklízí kabelky a interiér aut.

Emaily chodí do emailových schránek ve všední den ráno a pozor, často - zejména zpočátku - padají do spamu a jiných složek hromadné pošty a komerčních sdělení. Hledejte všude!

# 4

Na čase je také pořídit si sešit, diář nebo kalendář a mít napsané své úkoly (a také je odškrtávat) na jednom místě. Je důležité vidět nejen to, co je potřeba udělat, ale také to, co již uděláno bylo. To všechno již dokážete zvládat! (A až se zase někdo zeptá, co děláte celý den, stačí ukázat).

# 5

Už jste slyšeli o zásadě nasazování kyslíkové masky v letadle? Nejdříve ji nasadí dospělý sobě a až teprve potom - se zajištěným přísunem kyslíku do mozku - ji nasadí svým dětem. Kdyby ji začal nasazovat nejdřív dětem a vprostřed úkonu ztratil vědomí, nepomohlo by to nikomu. Myslete na to a myslete na sebe a zajištění svých funkcí.

Ode dneška si denně najděte jen chvíli pro sebe: postarejte se o sebe a pusťte k sobě trochu radosti, péče a energie. Jde o investici do mentálního i fyzického zdraví, do zásob energie, jde tedy o investici, která se následně projevuje na vašem fungování a schopnosti péče o druhé, protože dávat lze jedině tehdy, pokud je z čeho. Nemůžete rozdávat plnými hrstmi (to nejlepší ze sebe), když je jedna kapsa (mysl) prázdná, druhá (tělo) vysypaná. Myslet na sebe tedy z tohoto pohledu není vůbec sobecké, ba naopak.

# 6

Dnes se na blogu seznámíte s Hotspoty ve vaší domácnosti a naučíte se je držet pod kontrolou. jsou totiž jinak jako plíseň - rozlezou se všude!

# 7

​Pěkné ráno dělá večer.

Zaveďte proto efektivní večerní rutinu, díky které budete lépe usínat i vstávat, a díky které už nebudete na ranním odchodu v situaci, kdy marně hledáte klíče, peněženku nebo jednu botu (ponožku) do páru!

# 8

A pěkný den nám dělá ráno!

Zaveďte proto efektivní ranní rutinu, díky které už vás odpoledne nezaskočí zapařená dvířka pračky a teplé večeři nebude stát v cestě zmrzlý balík masa!

# 9

Navzdory urputnému úsilí se v přeplněné domácnosti prakticky nedá udržovat pořádek.  Uklízení je po všech stránkách daleko náročnější, je pracné, vyčerpávající, trvá dlouho a má krátký efekt. Hrozí zacyklení a rezignace. Pryč proto se vším nepotřebným, nepoužívaným a neoblíbeným. Postupně, po malých 15minutových blocích. Jak, se dočte te v článku Sbohem, krámy!

# 10

15minutové bloky jsou velmi dobrý systém. Ať už děláte cokoli, snažte se, aby vám práce nezabrala víc než 15 minut. Budete mnohdy úplně ohromeni tím, kolik práce jste stihli za tu dobu odvést! Nařiďte si kuchyňskou minutku nebo časovač na telefonu a pusťte se do toho! Pokud práci nestihnete, nevadí, dopřejte si odpočinek, jděte s dětmi ven, věnujte se něčemu jinému a k rozdělané misi se vraťte později v dalším bloku.

V čem je výhoda 15minutovek?

  • Během této doby se nestihnete tolik unavit.

  • K pracovní čtvrthodince se namotivujete mnohem snáz, než k pracovní hodince (také odbouráte psychický blok načínat něco, co trvá dlouho a u čehož existuje riziko, že to v klidu nedoděláte - a tak se do toho raději nepustíte vůbec).

  • Vidina brzkého konce vám taky pomůže udržet svižné tempo. Většina lidí jsou založení, spíše sprinteři, chtějí vyběhnout a taky brzo doběhnout do cíle. Jen málo lidí jsou maratonci, které baví v rozvážném tempu trávit několi hodin nad jednou činností.

 

3... 2...1...start!