• Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • Pinterest - White Circle
  • YouTube - White Circle

©2014-2020 Terapie domova

BABYSTEPS # 21 - 31

# 21

​Skládání a ukládání prádla je někdy pěkná otrava. Horší já: "nech ten koš takhle tady v rohu, všichni si tam budou chodit ráno jako ke krmítku vyzobnout si něco na sebe a za pár dní bude koš prázdný!" - Lepší já: "vem si ten koš k seriálu a spoj příjemné s užitečným. Během reklamní pauzy (nebo stahování dalšího dílu) pak ulož komínky do skříně."

Které já u vás vyhraje? 

# 22

Prohlédněte si tip jak překonat akutní KOPr.

# 23

Není nic horšího, než když je 18,00 a nikdo - včetně vás - nemá tušení, co bude k večeři. Zaveďte do svých rutin plánování menu, nastudujte si více zde na blogu.

# 24

Zjistěte, co znamená Swish & Swipe a v čem spočívá tajemství věčně čisté koupelny.

# 25

Věděli jste, že za únavou, nedostatkem motivace, energie i bolestí hlavy může být obyčejná dehydratace? Zkuste dodržovat správný pitný režim.

# 26

Vraťte do svých nabitých rozvrhů čtení knih. Zejména večer před spaním vám četba navodí lepší náladu a kvalitnější spánek než modré světlo displeje. Zejména zábavné žánry jsou doslova potravou pro duši a patří do "chvilek pro sebe".

# 27

Zanedbávání úterní a nedělní mise (psychohygiena) vede k vyhoření a nechuti, zanedbávání pohybu zase k bolestem zad, ty potom k omezení hybnosti. S nechutí do práce i do života, únavou a bolavými zády se pak stává každodenní rozvrh jedním velkým a vyčerpávajícím bojem. Zkusíme proto do svého rozvrhu zakomponovat trochu pohybu!

# 28

Stolujte. Začněte třeba jen jedním večerem, kdy se společně sejdete v jeden čas nad večeří a postupně přidávejte. Je neuvěřitelné, jak to někdy drhne, že? Práce, spěch, televize a mobily nám vzaly společný čas a povídání nad dobrým jídlem. Nejenže to páchá škody na našich vztazích, ale děti brzy vyrostou a už nedostaneme druhou šanci. Vždycky je lepší smutnit nad tím, že už pominulo něco krásného, ale naplněného, než smutnit nad něčím, co jsme úplně promarnili.

# 29

Kdy jste se naposled dobře bavili? Je na čase, abyste pro sebe udělali něco zábavného! Víte, co to je? Zapomněli jste, co máte rádi? Posaďte se dneska a popřemýšlejte o věcech, které vás doopravdy baví. Napište si je. Občas se k seznamu vracejte a vyberte si nějakou z napsaných položek a dopřejte si její realizaci!

# 30

Zaveďte seznam narozenin a výročí. Koncem každého měsíce se podívejte, zda nemá narozeniny či svátek někdo z blízkých, a nezapomeňte na žádné výročí!

# 31

Máte za sebou celý měsíc tvrdé práce. Doufejme, že už je ve vašem domově vidět nějaký pokrok! Všechno, co dnes děláte, je určitě lepší, než tomu bývalo dříve. Oslavte každý drobný úspěch a pohyb vpřed a užívejte si proces změny. Nenechte se odradit, pokud to trvá. FlyLady, resp. Marle Cilley trvalo devět měsíců budování rutin a návyků, než její domov "naskočil" na systém automatického pilotování a věci začaly klapat. I vy si dopřejte čas. Než se nadějete, systém se zaběhne i u vás a budete mít víc času na lidi a věci, které milujete.